A 10 legegészségesebb étel, amire nem kell egy vagyont költeni

A 10 legegészségesebb étel, amire nem kell egy vagyont költeni

A 10 legegészségesebb étel, amire nem kell egy vagyont költeni és amit érdemes kipróbálni 2024-ben. Sok ember újévi fogadalma, hogy egészségesebben fog táplálkozni az új évben. Ugyanakkor azzal is szembesülniük kell, hogy nehéz megvalósítani kis költségvetésből. Vagy mégsem?

A 10 legegészségesebb étel, amire nem kell egy vagyont költeni

Konzerv szardínia

A szív egészségéhez, az agyműködéshez és a gyulladás csökkentéséhez nélkülözhetetlen omega-3 zsírsavakban gazdag halfajta a szardínia. Ezenkívül gazdagok kiváló minőségű fehérjében, valamint tele vannak olyan fontos vitaminokkal és ásványi anyagokkal, mint a D-vitamin, a B12-vitamin és a kalcium. Más omega-3 forrásokhoz képest költségvetés-barátok, és hosszú távon tárolhatók.

Hajdina

Néhány egészséges teljes kiőrlésű gabona, mint például a bulgur búza, a köles meglehetősen drágák lehetnek. De a hajdina általában megfizethetőbb lehetőség, különösen, ha valami gluténmenteset keresel. Rosttartalma magas, és lassan termeli az energiát, ami elősegíti a jobb vércukorszint szabályozást és a tartós energiaszintet. Sok más gabonával ellentétben teljes értékű fehérjeforrás, így vegetáriánus vagy vegán étrend mellett is kiváló választás. A hajdinát  zabkásaként, salátákba vagy rizs helyettesítésére is használhatjuk.

Narancs

A citrusfélék gazdagok C-vitaminban, egy olyan alapvető tápanyagban, amely támogatja az immunrendszer megfelelő működését. Nagyszerű rostforrások, amelyek segítik az emésztésünket. Más gyümölcsökhöz képest a narancs megfelelő tárolás esetén viszonylag hosszú ideig eláll, így nagyobb mennyiségben is megvásárolható. Ez segíti a költséghatékonyságukat, és persze nagyszerű nassolnivalóul is szolgálnak.

Egész csirke

Sokan akkor gondolnak a csirkehús vásárlására, amikor jót akarnak enni. Az egész csirkék költséghatékonyabbak, mintha külön-külön vásárolnák meg az egyes részeit. A csirke viszonylag sovány hús és kiváló fehérjeforrás, valamint tele van olyan alapvető tápanyagokkal, mint a B-vitaminok és a szelén. A csontos részekből alaplé vagy húsleves is készíthető.

Szárított lencse

A lencse általában sokkal olcsóbb, mint más fehérjeforrások, mint például a hús- és növényi alapú termékek, és szuper “sokoldalúak”, többféle ételben felhasználhatóak. Tápanyagokban is gazdagok, köztük folsavban, vasban és magnéziumban, valamint rostokban.

Paradicsomkonzerv

Míg a legtöbb ember azt feltételezi, hogy a friss jobb választás, ez nem mindig van így. A paradicsomot a legfrissebb állapotában konzerválják, így megőrzik tápértéküket. Nagyszerű forrása az antioxidánsoknak, például a C-vitaminnak, és minimálisan feldolgozottnak számít, ha cukor vagy tartósítószer nélküli termékeket választunk. A konzerv paradicsom költséghatékonyabb, mint a friss paradicsom, különösen olyan időszakban, amikor a paradicsomnak éppen nincs szezonja.

Vegyes diófélék

A dióféléket, ha vegyes csomagba vásároljuk sokkal olcsóbbak, mint a kisebb csomagok vásárlása kisebb mennyiségben. A diófélék tápanyagprofilja változatos, így ha vegyes dióféléket vásárolsz, akkor profitálni fogsz a bennük található tápanyagok sokféleségéből. Gazdagok a szív számára egészséges telítetlen zsírokban, valamint fehérjében is, ami laktatóvá teszi őket.

Zab

Ha egészséges reggelire vágysz a zab jó választás. Kiegyensúlyozott fehérje-, zsír- és szénhidrátkeverékkel rendelkeznek. Oldható rostot is tartalmaznak, amelyről ismert, hogy csökkenti a koleszterinszintet és a vércukorszintet. A zab többféle módon, változatosan felhasználható, így nem ununk rá gyorsan, ráadásul általában kevesebbe kerül adagonként, mint sok reggeli gabonapehely.

Sima görög joghurt

Egy másik nagyszerű választás, amivel kezdheted a napot, vagy akár nassolnivalóként a nap bármely szakában fogyaszthatod. Bár drágább lehet, mint a hagyományos joghurt, nagyon sok előnye van. Barátságos baktériumokat tartalmaz, amelyek támogatják a bélrendszer egészségét és az emésztést, emellett jó minőségű fehérje, kalcium és B12-vitamin forrása is. A magas a fehérjetartalma miatt hosszabb ideig teltebbnek érezheted magad tőle, így tökéletes, ha fogyni próbálsz.

Szárított cannellini bab

A cannellini bab világos színű, enyhe ízű szemes bab. Jól használható levesekben, salátákban, köretként. Vásárolhatjuk szárazbab vagy konzerv formájában is. Tápanyagban gazdagok, és kalóriatartalmukhoz képest jelentős mennyiségű tápanyagot biztosítanak. Kiváló fehérjeforrások, és olyan rostokat tartalmaznak, amelyek támogatják az emésztést.

forrás: thesun.co.uk

Post Author: StoryMix

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük