Idén karácsonykor átlagosan 15 ezer forintot költenek játékra a magyarok
Az idén karácsonykor kb. 15 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben.
11 ezer forintot a hagyományos áruházakban a REGIO Játékkereskedelmi Kft. felmérése alapján.
Az átlagos korásérték 15 százalékkal haladja meg a tavalyit – közölte a cég szerdán.
A játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul. A cég adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni.
Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. A legkeresettebb kategóriák év végén a társasjáték, kártya, a LEGO és a kreatív-, fejlesztő játékok.
Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője a közlemény szerint elmondta:
A legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen. Csak másodlagos szempont az ár.
A cég kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka 15 ezer forintnál magasabb értékben. 32 százaléka 10 ezer forint és 15 ezer forint között. 25 százaléka pedig 5 ezer és 10 ezer forint között választ meglepetést az idén.
A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését. Decemberre csak tízből egy vásárló hagyja azt – közölték.
Az adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési számain, valamint egy november elején végzett, több mint 4000 fős online kutatáson alapulnak.
A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők, nagyszülők véleményének feltérképezésére – jegyezték meg.
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A játékforgalmazó 100 százalékig magyar tulajdonban van.
Országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, és közel 25 százalékos részesedésével saját adatai szerint piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon.
Áruházaiban közel 30 ezer féle játék található. A kft. 2021-ben 16,031 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 14 százalékkal többet, mint 2020-ban.
MTI
Facebook oldalunk: StoryMix>>>