Élet-halál kérdése a KRESZ szabályok betartása

Élet-halál kérdése a KRESZ szabályok betartása

A vasúti átjárókon való áthaladás szabályaira, a KRESZ betartásának fontosságára hívta fel a figyelmet a MÁV és az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Napon (ILCAD) tartott sajtótájékoztatón csütörtökön.

Élet-halál kérdése a KRESZ szabályok betartása forrás: freemix.hu

    Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója szerint aggasztóan megemelkedett a vasúti átjárós balesetek száma. Idén 30 vasúti átjárós baleset történt ez 9 esettel több, mint a tavalyi év megegyező időszakában.

A baleseteket minden alkalommal az emberi figyelmetlenség vagy a KRESZ szabályok megsértése okozta.

A vasúti átjárókban az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos áldozatot követelő baleset,  a vasúti átjárók védelme minden esetben megfelel a hatósági előírásoknak.



   A balesetek megelőzése érdekében a MÁV Sín-tér címmel edukációs filmeket készített.

A videók a féktávolság, az elsodrási határ és az áramütés témakörével foglalkoznak. Többek között bemutatják, hogy a vonat féktávolsága több száz méter. Az első videó már elérhető a legnépszerűbb videomegosztó csatornán.


Az idei évben figyelmeztető táblákat is kihelyeznek a vasúti átjárókhoz, összesen 280 helyszínre.


    Berzai Zsolt, az ORFK Balesetmegelőzési Osztályának vezetője, az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottságának (OBB) főtitkára a tavalyi vasúti átjárós közlekedés ellenőrzésének tapasztalatairól számolt be.

„A szabályokat megszegők 99 százaléka tisztában volt a tettével, azt sietséggel magyarázta. Berzai Zsolt ezért türelemre, körültekintésre, fegyelmezettségre és tiszteletre kérte a közlekedés valamennyi résztvevőjét, az autósokat, kerékpárosokat és gyalogosokat egyaránt.
    

Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus kiemelte, hogy az emberek nem tudják reálisan felméri egy közeledő jármű sebességét.

A szakember kitért az úgynevezett „2-es szabályra”.

„A vonat kétszer olyan gyorsan ér oda, mint gondolnánk és az elsodrási határa is kétszer akkora, mint ahogyan arra számítanak az emberek.”

Fontos, hogy mindenki minden esetben figyelemmel közlekedjen.


    Molnár Péter, a MÁV-START mozdonyvezetője a balesetek traumás hatásával kapcsolatban elmondta, hogy 24 éve mozdonyvezető és nyolc esetben volt gázolása, ebből két esetben gépkocsival ütközött az átjáróban.

„A baleseteket nem lehet elfelejteni, a csattanások, a szagok mély nyomot hagynak a mozdonyvezetőkben.”

Ő is a szabályok betartására kérte a közlekedőket.

MTI/ORFK

Facebook oldal: ITT>>>

kép: freemix.hu

Post Author: StoryMix

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük