Az erős márka ma már nem luxus, hanem alapkövetelmény. 2025-ben a verseny nem termékek, hanem márkák között zajlik – ezért is különleges, hogy Magyarországon először kerül megrendezésre a Change The Game konferencia, melynek központi témája: „A márkaépítés egyenlő az üzleti stratégiával.”
Ez az esemény nem csupán egy újabb konferencia, hanem egy szemléletváltás kezdete a hazai üzleti életben. Ha érdekel, hogyan lehet erősebb márkával növelni a profitot, és milyen kihívásokkal kell szembenéznie a márkatulajdonosoknak 2025-ben, akkor ez a cikk kötelező olvasmány.
„A márkaépítés egyenlő az üzleti stratégiával” – ezzel az üzenettel rendezik meg Magyarországon első alkalommal a Change The Game konferenciát.
Az eseményen a résztvevők arra a kérdésre kapnak majd választ, hogyan maradhat egy cég akkor is sikeres, amikor a piacot már nem a termékek, hanem az értékek és a gyors alkalmazkodás képessége uralja.
A konferencia öt kulcsfontosságú területre fókuszál
- gazdasági
- társadalmi
- környezeti (ESG)
- technológiai
- geopolitikai dimenziókra

Az előadók konkrét példákat mutatnak be. A globális trendek – az AI forradalmától a klímaváltozás hatásain át – miként írják át egy magyar KKV mindennapi működését és túlélési esélyeit is.
„A magyar üzleti szférának sürgős paradigmaváltásra van szüksége” – hangsúlyozza Kőszegi András márkatanácsadó, a Change The Game alapítója. „Évek óta hangoztatom a márkaépítés jelentőségét. Először csaknem egy évtizede, Mumbaiban, a World Brand Congress elnevezésű eseményen beszéltem arról, hogy a márka ma már egy cég legfontosabb üzleti értéke. Ez a működés alapfeltétele. Az első számú kérdés az, hogy egy vállalkozás megérti-e azokat a dimenziókat, amelyekben a márkája elhelyezkedik, vagy lemarad és eltűnik” – fogalmaz a szakértő.
A technológiai, a geopolitikai, a gazdasági, a környezeti és társadalmi dimenziók jelentős befolyással vannak. De a működést az tarthatja jó irányban, ha erős vízióval és értékekkel rendelkezünk!
CIKKAJÁNLÓ karrier témakörben:
- Change The Game konferencia – Márkaépítés nélkül ma nincs üzleti siker
- Mi a különbség a THM és a kamat között? Ne dőlj be a számoknak!
- Hogyan kerülsz pénzügyi harmóniába a csillagjegyed alapján?
- A kitartás ereje – Hasznos tanácsok
- Egzisztenciális kérdés: ennyi pénzünk marad hó végén
A szakértő intő példaként említette a Nokia bukását. A mesterséges intelligencia elsöprő iramú térnyerését és a 3D technológiát, amelyek alapjaiban rendezik át a beszállítói láncokat, Magyarországon is.
„Az erős márka nem a nagyvállalatok úrihuncutsága”
Kőszegi András szerint a 21. század sikeres vállalatait az immateriális javak teszik értékessé:
- a munkatársak tudása
- az innováció
- a kapcsolatrendszer
- márka értéke
„A márka egy jól definiálható üzleti érték, ami a cég eredményességét számtalan ponton támogatja. Ennek megértése ma már nem lehetőség, hanem kötelesség” – teszi hozzá. „A vállalkozásnak meg kell fogalmaznia a valódi értékeit, mert tulajdonképpen a fogyasztó, a vásárló ezekhez az értékekhez, üzenetekhez tud igazán kapcsolódni” – emelte ki.
A márkatanácsadó szerint ugyanakkor a márkaépítés és a márkastratégia nem azt jelenti, amit a legtöbben ígérnek a piacon.
„Az Instagram- posztok, TikTok -videók, LinkedIn profilok elkészítése kevés, a kommunikációt mindig meg kell, hogy előzze a márkastratégia, amelynek alapja a vállalatot körülvevő dimenziók mély ismerete.A márkastratégia egy üzleti iránytű, ami eldönti, hogy egy adott aktivitás szolgálja-e a vállalat eredményességét és fejlődését.”
Kőszegi András kiemelte, hogy a KKV-k márkaépítése semmiben sem különbözik egy globális márkáétól, hiszen a változások ugyanolyan erővel érintik őket is.
Szavai szerint egyetlen hazai kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne figyeljen a technológiai és társadalmi változásokra.
„Mindez nem azt jelenti, hogy egy KKV hirtelen világmárka lesz, hanem azt, hogy az adott célcsoportjában, helyi szinten (faluban, városban, régióban, országban) erős elismertséggel rendelkezik majd. Vagyis az erős márka nem a nagyvállalatok úrihuncutsága, hanem a működés alapfeltétele.”
Egy nap a siker érdekében
A Change The Game a magyar KKV-k döntéshozóinak is iránymutatást adhat abban, hogy tarthatnak lépést a kor kihívásaival. A konferencia különlegessége a multidiszciplináris megközelítés. Előadás tart mások mellett:
- Almási Kitti pszichológus, aki az emberi tényező és a vezetői mentális állapot márkára gyakorolt hatását elemzi.
- Dr.-Habil. Köves Alexandra ökológiai közgazdász pedig arról tart majd előadás, hogy az eddig megszokott üzletmenetnek vége.
- A Telekom egyedülálló kísérlettel készül. Egy mesterséges intelligencia értelmezi majd az elhangzottakat, az AI-összegzést összevetik majd Szabó Béla, a vállalat márkaspecialistájának humán analízisével.
„Lesznek, akik látják és értik a történéseket, és lesznek, akik azon tűnődnek, hogy mi történt, miközben a piac elrobog mellettük” – foglalja össze a konferencia tétjét Kőszegi András.
A Change The Game konferencia egyértelmű üzenete, hogy a márkaépítés nem marketingesek játékszere, hanem az üzleti stratégia szerves része.
Aki lemarad, kimarad – nem csak a piacról, hanem a fogyasztók fejéből is. Az esemény nemcsak inspirációt ad, de gyakorlati eszközöket is kínál mindazoknak, akik komolyan veszik a vállalati jövőépítést. Érdemes követni, mert a brandek jövője most kezdődik. Szeretnél többet megtudni a márkaépítés legújabb trendjeiről?
A szeptember 24-én megrendezésre kerülő Change The Game 2025 konferencia részletes programja és a regisztrációs információk elérhetők az esemény hivatalos weboldalán.
Ne maradj le a hasonló marketingeseményekről! Kövesd oldalunkat, és elsőként értesülhetsz a legfontosabb üzleti és branding hírekről! Is!